dimecres, 10 de febrer del 2016

COMPARTINT CONEIXEMENT!

Els alumnes de 4t. ESO han pogut gaudir, dins la matèria d´ètico-cívica, d´una experiència diferent.

La Clara Amenós i la Júlia Muñoz, de 2n de Batxillerat, els han explicat què vol dir utilitzar la raó, i ho han fet a partir de l´exposició de la metodologia que han seguit per elaborar els seus Treballs de Recerca. Hem pogut aprendre què vol dir investigar: primer de tot, buscar una pregunta rellevant i interessant. Després, buscar fonts d´informació fiables; saber relacionar idees; buscar tots els punts de vista possibles de la qüestió a investigar; contraposar idees i -si el tema ho permet- recolzar els nostres arguments amb dades. En resum, defugir de solucions fàcils i simples. Les dues alumnes són conscients que la seva recerca només ha estat un punt de partida i que, un cop acabat el seu treball, els han sorgit més preguntes per a investigacions futures.

Les dues alumnes han posat especial èmfasi en la importància de la curiositat com a motor per a voler conèixer i aprendre.