dimarts, 9 de maig del 2017

ESTUDIEM UN ECOSISTEMA MARÍ

Aquest divendres passat, els alumnes de 3r d'ESO van anar al port d'Arenys a fer un estudi de l'ecosistema marí. Va ser un matí molt interessant, en què els alumnes van poder treballar i aprofundir en temes d'ecologia, que al llarg de la secundària no es tracten amb la freqüència que ens agradaria.

El temps va acompanyar i això va estar molt bé, perquè la majoria d'activitats es van realitzar a l'aire lliure. Els tallers de descoberta i estudi de l'ecosistema marí els van coordinar Itaca, una empresa d'educació ambiental amb qui col·laborem des de ja fa uns quants anys. Els educadors ambientals van guiar els nostres alumnes per diferents tallers que els van permetre acostar-se a l'estudi de la biodiversitat i la dinàmica litorals. Així doncs, una sortida en barca fins a la bocana del port va servir per recollir dades de la temperatura de l'aigua del mar a diferents profunditats i de la transparència d'aquesta. També van recollir dades d'altres paràmetres, per després fer un anàlisi de l'estat del mar i de l'atmosfera. Posteriorment van observar una mostra del plàcton recollir, així com també van disseccionar un peix, per observar les principals parts d'aquest animal.

Finalment es va realitzar una recollida d'animals i algues de la zona de l'espigó, amb alguns crancs i eriçons, que van ser retornats després d'observar-los i catalogar-los.

En definitiva, una sortida molt interessant i enriquidora! Repetirem!