divendres, 10 de maig del 2019

LET'S CLEAN UP EUROPE!

Els nostres alumnes de 3r. ESO han participat a la Campanya “Let’s Clean Up Europe” (LCUE'19),  una acció comuna a tot Europa que pretén conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura. Ens ha tocat netejar un tram del recorregut del GR-83, el del torrent del Castell de Mata, aprofitant que aquest camí passa pel costat de l’escola. Dotats del material necessari per fer aquesta activitat de forma segura i higiènica, tots ells han fet una gran tasca. Això sí, s’han sentit molt ofesos amb el comportament general de l’ésser humà! Se’n feien creus de tot el que han trobat amagat pel bosc: una part d’una campana extractora, una tassa d’un vàter, finestres i portes, roba vella, sabatilles i, fins i tot, un armari i un "bigbag" vell amb peces de motor, més enllà del que és més habitual (plàstics, paper d’alumini, restes de material d’obra...). A més, alguns alumnes van registrar tots els residus en una aplicació que els bolcava una estadística final. L’objectiu de la nostra participació és conscienciar el nostre alumnat en la necessitat de generar menys residus i fomentar canvi d’hàbits de comportament per prevenir la generació de deixalles. I pensem que ho hem aconseguit força!